"Een oplossing voor iedere uitdaging!"

Blijf op de hoogte

Webdesign, SEO, internet marketing, accelerated mobile pages van google...

Accelerated mobile pages Google

Accelerated_mobile_pages_google_dsignonline.jpg

Google kwam begin oktober met de aankondiging van de volgende stap in de mobiele revolutie: Accelerated Mobile Pages (AMP). AMP's zijn bedoeld om gebruikers van Google op mobiele apparaten een nog betere en snellere gebruikerservaring te geven. Korte laadtijd van mobiele websites, geen onnodige vertraging meer bij het laden van je website!

Lees verder

Microdata, rich snippets & Google sterren

microdata_rich_snippets_google_sterrne_dsignonline.jpg

Hoger in Google door gebruik van microdata en rich snippets.Kun je met microdata en rich snippets nog hoger scoren in de resultaten van Google? Volgens Google wel! Een website die “zoekmachinevriendelijk” is, gebruik maakt van microdata en rich snippets en voldoet aan de overige eisen van Google, kan wel degelijk hoger uitkomen in Google en andere grote zoekmachines. Jouw website met hogere ranking (en dus beter gevonden worden) in Google? 

Lees verder

Wat is AMP en wat moet jij er mee?

amp-accelerated-mobile-pages-google.jpg

AMP betekent Accelerated Mobile Pages, in gewoon Nederlands gezegd: snelle pagina's voor op je mobiel... en waar het goed voor is? Voor een hogere score in Google en een heleboel blije mobiele gebruikers; immers, als je lang moet wachten voor een pagina is geladen op je mobieltje, ben je toch zo weer weg? Wie wil er nu nog langer wachten dan 2 seconden voor je de inhoud van een webpagina kunt zien.. Is het er niet snel, dan ga je gelijk door naar iets wat wel snel is.

Lees verder

Wat is rankbrain van google

rankbrain-van-google.jpg

Hoe doet jouw website het in de zoekresultaten? Hoe kun je betere resultaten boeken en zorgen dat ze jou ook vinden op pagina 1? Google verbetert en ontwikkelt zich supersnel. Er wordt niet meer alleen een match gezocht op basis van de exacte zoekopdracht, maar Google begrijpt nu ook grammaticale vervoegingen, meervoud en laat je daarnaast ook scoren op synoniemen van een zoekopdracht. Maar google gaat tegenwoordig nog veel verder dan de 'gebruikelijke' algoritmen.

Lees verder

Growth Hacking - Oei ik groei

growthacking10.jpg

Ik wed dat ik niet de enige ben die nog nooit gehoord had van growth hacking! Ha! Het onderwerp voor vandaag... In eerste instantie was ik in de veronderstelling dat het hier een oud Chinees volksgebruik betrof dat de concurrent een kopje kleiner zal maken. Het tegendeel is natuurlijk waar, het is een wetenschap gericht op groei. Een beroep!

Lees verder

Growth Hacking 2.0

growthhacking20.jpg

Growth hacking: de groeispurt van een start-up. Vorige week lichtten we een tipje van de sluier op over growth hacking, de ‘Oei ik groei’ voor bedrijven. Vandaag nemen we dit onderwerp verder onder de loep. Waarom werkt het? Hoe werkt het? En wat zijn schoolvoorbeelden van growth hacking? Eén ding is zeker: growth hacking kan wonderen doen voor een bedrijf.

Lees verder

Growth Hacking: De vijf P's

GrowthHacking5xP_sh_324288122.jpg

Purpose, plan, people, process en platform – ze werden vorige week al kort genoemd – vormen de bouwstenen voor growth hacking. Tijdens zijn seminar op TNW Conference Europe in Amsterdam spreekt growth mentor Samir Patel over deze vijf P’s. Zoals beloofd: een overzicht van Patel’s lezing, zodat ook jij de eerste stap kunt maken in je wereldveroveringsplannen.

Lees verder

SEO / Zoekmachine Optimalisatie

seo2016-1000x640-sh_281457158.jpg

Vandaag de dag is Google heer en meester op het web. Wie goed wil scoren, moet zich aan de regels van de zoekmachine houden. Regels die continu worden bijgeschaafd. Nu willen we natuurlijk allemaal op pagina 1 staan (en het liefst bovenaan), dus is het zaak om Google’s ontwikkelingen te volgen en je site up-to-date te houden. Maar hoe staat het er in 2016 voor met search engine optimization?

Lees verder

Posten op social media

gebruik_social_media_dsignonline.jpg

Social media, we maken er allemaal gebruik van – enkele uitzonderingen daargelaten. Voor bedrijven is het een must geworden om kanalen als Facebook en Twitter in te zetten om prospects te prikkelen en interactie met klanten mogelijk te maken. We krijgen dagelijks een overvloed aan posts voorgeschoteld, maar wat werkt voor een bedrijf nu écht als het gaat om berichten op social media? We zetten een aantal tips voor je op een rijtje.

Lees verder

Overtuig je klanten

overtuig-je-klanten-met-six-principles-of-influence.jpg

Als bedrijf wil je graag zakendoen. Om zaken te kunnen doen, heb je klanten nodig. En iemand wordt pas klant als hij er zeker van is dat hij een juiste keuze maakt. Je zult je potentiële klant moeten overtuigen. Er wordt veel over overtuiging geschreven, maar de Six Principles of Influence van “The great guru of social influence” Robert B. Cialdini worden wereldwijd geprezen. We leggen je beknopt uit wat deze principes betekenen en hoe jij ze kunt inzetten.

Lees verder

Posten op social media II

posten-op-social-media-google-instagram-pinterest-tumbler-dsignonline.jpg

Vorige week gaven we je enkele tips voor het plaatsen van posts op social media. Vandaag richten we ons vizier op Pinterest, Google+, Instagram en Tumblr. Ieder kanaal heeft zijn eigen karakteristieken en vereist een iets andere benadering. Waar moet je in het bijzonder op letten als je post op deze kanalen? We geven je graag advies om het succes van jouw berichten te vergroten.

Lees verder

Hoog ranken op Google

Hoog_ranken_in_google.jpg

Je wilt goed scoren op het web, dus besteed je aandacht aan SEO. Maar hoe weet je welke beslissing voor resultaat heeft gezorgd? Af en toe is het goed om de cijfers erbij te pakken. Backlinko deed onderzoek naar de significatie van SEO-factoren die invloed hebben op jouw ranking in Google. Een miljoen zoekresultaten werden geanalyseerd. Wij geven je een overzicht van de voornaamste bevindingen.

Lees verder

Featured snippets

Featured_snippets_positie_0_op_Google_dsignonline.jpg

We willen allemaal een prominente plaats innemen op de resultatensectie van Google. De meeste mensen zoeken niet verder dan de eerste pagina, dus is aandacht besteden aan SEO van groot belang. Bovendien blijft de zoekmachine zijn regels voortdurend aanscherpen. Featured snippets voegen daar nog een element aan toe: de strijd om een positie boven de organische resultaten; positie 0.

Lees verder

Microdata en rich snippets

microdata_rich_snippets_Dsignonline.jpg

Twee onderwerpen die bij ons vaak de revue passeren zijn microdata en rich snippets. Ze zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden en kunnen helpen om zowel zoekmachine als zoeker van dienst te zijn. Met de juiste toepassing geef jij een internetgebruiker nét die trigger om voor jouw zoekresultaat te gaan. We vertellen je graag meer over deze twee relatief nieuwe termen.

Lees verder

5 veelgemaakte fouten op sites

5_veelgemaakte_fouten_op_website_Dsignonline.jpg

Heb jij ook iemand in je kennissenkring die “weleens websites bouwt”? Financieel zeer gunstig als je besluit dat je een site nodig hebt, maar misschien kwalitatief niet helemaal ‘je van het’. Nog steeds kiezen veel mensen voor de goedkopere optie. Helaas zijn dergelijke websites er vaak eenvoudig uit te vissen. Ze zijn verouderd, bevatten fouten en dragen niet veel bij aan jouw online succes.

Lees verder

Six principles of sticky ideas

six-principles-of-sticky-ideas_dsignonline.jpg

Welke plannen heb jij voor de toekomst? Misschien wil je stappen gaan maken met je bedrijf. Ga je een nieuwe markt betreden? Een revolutionair product op de markt brengen? De omschrijving van een goed idee zal per persoon verschillen. Toch levert het ene idee meer op dan het andere.

Lees verder

10 geboden van E-mail copywriting

10-geboden-van-e-mail-copywriting_dsignonline.jpg

Wat maakt een goede e-mail? Voor e-mailmarketeers spelen veel aspecten een rol bij het inrichten van een campagne. Wij richten ons vandaag enkel op copywriting. Een goede e-mail begint namelijk met een goede tekst. Aan de hand van deze 10 geboden schrijf jij heldere en concrete berichten die de aandacht van de lezer weten te grijpen.

Lees verder

Succesvolle responsive website

Mobielvriendelijk_en_succesvolle_responsive_website_dsignonline.jpg

Hoe geschikt is jouw site voor een smartphone of tablet? We zullen er geen gras over laten groeien: een responsive webdesign is tegenwoordig pure noodzaak. Past een pagina zich niet aan een mobiel apparaat aan? Dan hebben jouw online doelstellingen een kleinere kans van slagen. In dit artikel volgen enkele tips voor het mobielvriendelijk maken van een webomgeving.

Lees verder

Overtuigen door eenheid

Overtuigen-door-eenheid_dsignonline.jpg

Wat maakt eenheid zo belangrijk om te kunnen overtuigen? Een aantal weken geleden schreven we over de zes overtuigingsprincipes van Robert B. Cialdini. Onlangs introduceerde de overtuigingsgoeroe een zevende principe: unity (eenheid). Dat doet hij in zijn boek ‘ Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade’ dat eerder deze maand uitkwam.

Lees verder

Effectieve storytelling

effectieve-storytelling_dsignonline.jpg

Een goed verhaal laat een indruk achter. Of het nu herinneringen naar boven brengt, je iets bijleert of emoties losmaakt. Dankzij storytellers zit jij elke week voor de buis gekluisterd voor je favoriete serie of kan je niet wachten tot het nieuwe boek van je favoriete schrijver uitkomt. Ook voor jouw communicatie-uitingen is het creëren van een verhaal zeer effectief.

Lees verder

SEO van een kleinschalig bedrijf

seo-voordelen-van-een-kleinschalig-bedrijf_dsignonline.jpg

Is SEO voor jou een lastig onderwerp? Grote ondernemingen domineren de zoekmachinewereld. Hun budget is enorm en een professioneel team ontfermt zich over hun online optimalisatie. De online autoriteit die ze in de loop der jaren hebben opgebouwd, geeft ze een aanzienlijk voordeel. Als relatief kleinschalig bedrijf kan je je daarom al snel geïntimideerd voelen.

Lees verder

Jouw corporate story

storytelling-jouw-corporate-story_dsigonline.jpg

Hoe breng je een verhaal tot leven? Hoe creëer je een buzz rondom een merk? Jouw corporate story vertelt een uniek verhaal. Het vormt de leidraad van je marketingactiviteiten. Goede verhalen kunnen verrassen en voor opschudding zorgen in de markt.
Ze hebben de kracht om te veranderen:

Lees verder

De ideale vragenlijst

de-ideale-vragenlijst_dsignonline.jpg

Hoe tevreden zijn jouw klanten? Hoe geneer je leads? Vragen die voor ieder bedrijf van toepassing zijn, maar waar niet altijd uitvoerig onderzoek naar wordt gedaan. Een online vragenlijst kan een beeld helpen schetsen van je huidige én toekomstige klant. Met tools als SurveyMonkey of SurveyGizmo is een klant- of tevredenheidsonderzoek tegenwoordig zo gepiept.

Lees verder

De banaan op een web-pagina

De_banaan_op_een_webpagina_dsignonline.jpg

Wat doet een banaan op een website? Nee, we hebben het niet over Chiquita.nl (hoewel de banaan op deze site opvallender zou kunnen zijn). In dit geval gaat het om een designelement dat het aantal doorklikken én conversie op jouw site kan verhogen.

 Bezoekers van een webpagina zijn daar niet zonder reden. Ze hebben een doel. Het liefst bereiken ze dit doel zo snel mogelijk.

Lees verder

De ideale vragenlijst II

de-ideale-vragenlijst-II_dsignonline.jpg

Hoe laat je zoveel mogelijk mensen je vragenlijst invullen? Vorige week kon je lezen hoe de ideale vragenlijst eruit ziet. Heldere, doordachte vragen kunnen nuttige informatie opleveren. Je zult er alleen éérst voor moeten zorgen dat je respons krijgt. Vandaag vertellen we hoe jij jouw publiek zo effectief mogelijk benadert.

Lees verder

Het belang van een sterke huisstijl

het-belang-van-een-sterke-huisstijl_dsignonline.jpg

Heeft jouw bedrijf een unieke stijl? We herkennen merken vaak aan hun naam, opvallende logo of specifieke lettertype. Een simpele naam als Apple, de grote M van McDonalds, de typische letters van Disney; ze staan in ons geheugen gegrift. Voor ieder bedrijf is het een droom om zo’n herkenbare en unieke huisstijl te ontwikkelen.

Lees verder

'Me' of 'Mijn' Ergernis

kvt_me_of_mijn_dsignonline.jpg

Erger jij je ook zo aan taalfouten? Social media staan er helaas vol mee. Ze zijn allesbehalve professioneel. Maak je als bedrijf een foutje te veel, dan val je door de mand. Maar weet jij wel hoe het eigenlijk moet? Om je geheugen eens goed op te frissen is het de komende weken tijd voor een spoedcursus in der Nederlandsche Taal.

Lees verder

Instagram stories

instagram-stories.jpg

Betekent Instagram Stories het einde van Snapchat? 

Het internet heeft er een handje van: de ondergang van een social mediakanaal verklaren. Na de introductie van Instagram’s ‘Stories’ in augustus, werd Snapchat ditmaal het doelwit van speculaties. De hashtag #RIPSnapchat werd al snel trending topic op Twitter.

Lees verder

Writer's block op social media?

writers_block_op_social_media_dsignonline.jpg

Writer’s Block op Social Media? 7 Manieren om je Creativiteit een Kickstart te geven

Als er een miljoen dingen op je to-do-lijst staan, schiet creatieve tijd er vaak bij in. Toch is het één van de belangrijkste – en vaak vergeten – aspecten van jouw rol als social media manager. Een gebrek aan tijd voor creatieve input is dan ook niet goed voor je strategie.

Lees verder